4/19/2007

I'll never wash that hand again!

Aangezien ik het best eens ben met hygiëne is de titel enigzins overdreven, maar desalniettemin een mooie start van mijn blog; ik heb vorige week handen geschud met El-P, van Company Flow faam, van het hiphop indie-label Definitive Jux en begenadigd rapper. Hij trad op in de Melkweg en wat een concert! Zijn nieuwe album "I'll Sleep When you're Dead" was al sinds de release 'on serious rotation' op mijn atelier. Live was Mr Dibbs de dj echt formidabel, beginnend met een schurende coverversie van het welbekende nummer "Mad World". Behalve nummers van het nieuwe album kwamen ook tracks van Fantastic Damage voorbij; springen en teksten meeschreeuwen was het devies, een taak waarvan ondergetekende zich enthousiast gekweten heeft. Ik was in m'n eentje gegaan omdat mijn confrères van de Kampensche School allemaal druk waren..en omdat ik een personal mission had. Een tijdje geleden ben ik begonnen met portretten maken van muzikanten (Iggy Pop, Missy Elliott, Jay-Z en Beyoncé Knowles Cage(Kennylz) en El-Pzijn inmiddels vereeuwigd). Het afronden van het portret van El-P en het concert op 12 april in de Melkweg vielen té mooi samen, dus had ik pakketjes gemaakt met een portret van Cage, één van El-P, een persoonlijk briefje en mijn visitekaartje, ingepakt in doorzichtig folie. Na het concert heb ik El-P een pakketje overhandigd. Hij was verrast en zei "oh wow!" toen hij zichzelf herkende van de tekening. Mijn avond was meer dan goed! I stepped up my game: Vroeger maakte ik altijd een tekening wanneer ik naar de tandarts moest voor halfjaarlijkse controle. Nu maak ik tekeningen voor rappers (waar o waar is die tekening die ik van Vanilla Ice maakte toen ik in 2 Mavo zat??). De laatste trein was net richting Arnhem vertrokken toen ik de Melkweg verliet. Ik kon crashen bij een vriend van een vriendin. Deze gozer heeft een bonte verzameling hiphop en dus hebben we veel wijn zitten drinken en naar hiphop geluisterd waarvan "The Devil Made Me Do It" van Paris en "Colors" van Ice-T de hoogtepunten waren. Missie geslaagd!

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Gerjanne Tiemens said...

Hey een bloggende Ytje! :o) Leukleukleuk!

4/21/2007 02:19:00 PM  
Blogger TRIK said...

YT! IK VIN HET ECHT BRILLIANT DIT!! ..helemaal goed! ..makes me proud to be in the Ks!

T

4/22/2007 05:19:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home