5/04/2007

Dit vin' ik nou leuk

Internet stilt mijn honger naar trivialiteiten en informatie van allerlei soort. Dat schijnt je lot te zijn als je sterrenbeeld Tweeling is. Zo zit er in vloeibare zeep en shampoo vaak het ingrediƫnt Laureth Sulfate, zegt niemand Avenue of the Americas in Manhattan maar houdt men koppig vast aan de oude benaming, namelijk 6th Ave. Zilver poetsen gaat makkelijker als je het zilverwaar eerst in een teiltje water doet met zilverpapier. De eerst vastgelegde vergadering van de Bilderberg groep was in Oosterbeek, van 29 tot 31 mei, 1954. Trent Reznor van Nine Inch Nails komt uit Mercer, Pennsylvania en volgde aanvankelijk een opleiding tot computerprogrammeur. Dit zijn enkele sites die veelvuldig in de firefox-history van mijn geliefde G5 te vinden zijn: De Fug Girls. Heather en Jessica deconstrueren genadeloos de outfits van sterren. Dit gebeurt met een flinke dosis zelfspot, en dat doen ze zo goed dat het tweetal inmiddels behoorlijk wat publiciteit heeft gekregen. Ze mochten bijvoorbeeld ensembles bespreken tijdens de New York Fashion Week en zijn te horen geweest op NPR (National Public Radio). Ook magazines laten zich niet onbetuigd in loftuitingen (Bazaar, Elle, Vanity Fair, Wall Street Journal). Heather en Jessica hebben de term fugly gemunt: Frightfully Ugly. Er zijn intussen veel gelijkende sites opgezet, maar die slappe aftreksels komen niet in de buurt van de witty commentaren waarvan de Fug Girls hun slachtoffers voorzien. Of zoals Defamer zegt: Hilarious bitches! New York City, i don't know why i love you.. zong Gil Scott Heron. Nooit eerder was ik zo onder de indruk van een stad. Ik voel bijna heimwee als ik terugdenk aan mijn tijd daar. Vorig jaar werkte ik aan een serie tekeningen over New York. Ik browsde wat rond, deed wat research -newyorksgewijs-, als een virtuele terugkeer, een schoot om je hoofd in te leggen. Om dat bepaalde gevoel op te roepen dat ik ervoer toen ik er was, zodat ik in een flow geraak waarin ik makkelijker beeldend associeer. Satan's Laundromat is een fotolog waarin prachtige stukken Brooklyn worden getoond, buurten in Queens waar je nooit zou komen omdat je simpelweg niet weet dat ze bestaan, of wat je er zal aantreffen. Satan's Laundromat toont het allemaal en verbreedt je beeld van die grote appel. Could be you remind me of myself... Slate Magazine combineert nieuws met humor en amusement. Dat klinkt vrij meh maar bij Slate is het in balans; waar vind je een kledingcode/kostuumanalyse over de film Syriana, een rubriek die al je vragen betreffende sociale etiquette beantwoordt (Dear Prudence), reclamefilmpjes die aan een onderzoek worden onderworpen, het laatste nieuws aangaande de politieke klimaat in de V.S.: Slate heeft het allemaal. Mensen in de blogosphere worden aan het woord gelaten en in artikelen wordt voortdurend over en weer gelinkt zodat je in staat wordt gesteld het geheel te overzien. Slate is een dagelijkse webkrant (de Washington Post is eigenaar van Slate). Dat vin' ik nou leuk!

Labels: , , , ,

1 Comments:

Blogger Eliane said...

Vergeet niet te zeggen dat je Syriana vooal niet moet gaan proberen te bekijken. God, wat een saaie film. En onverstaanbaar mompelende acteurs.

5/07/2007 02:29:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home