5/08/2007

5 mei

Het enige festival op 5 mei dat zich officieel 'bevrijdingsfestival' mag noemen: Haarlem. Om de tekst op de door Haarlem toerende felroze gespoten vrachtwagen te parafraseren: "Nou jij weer!" Vlakbij station Haarlem bevindt zich een kapperszaak met een heel tof uithangbord, van Goldwell, zo'n haarproduktenfabrikant. Ik wilde het bord heel graag vastleggen en sinds ik tegenwoordig niet meer camera-loos ben zou dat het eerste zijn wat ik in Haarlem ging doen. Wat blijkt?! Is het bord weggehaald! Ik werd door vrienden zo'n beetje de kapperszaak ingeduwd om navraag te doen. De kapper vond het wel merkwaardig dat ik een foto van dat ouwe bord wilde nemen. Ik heb het bord in het keukentje van de kapperszaak geplaatst en voilá! Is dat een gaaf bord of is dat een gááf bórd?? Nou jij weer! Wij vervolgden onze weg naar het festivalterrein. De rest van de dag was Z.O.N. (Zogezegd Ongeëvenaard Neuzelen) en B.I.E.R. (Begin Interalcoholische Evenementen Retorisch). We bleven hangen bij dit podium. Dit zijn de black Lips uit de V.S. Ik kende het zelf niet, maar een kennis verzekerde me ervan dat hij "alle platen van ze had." The days of 90210 creeping up sooner than you expected. s' Avonds nog precies 10 minuten meegepikt van Opgezwolle en daarna de anti climax dj Don Diablo. Dat soort mega trance house is niet mijn ding, maar Tiësto kan dit beter. Enfin, ik heb naar deze boom zitten kijken. Tegen middernacht was het terrein een bende, en de sfeer was een weinig explosief. Nederland is bevrijd zodat deze raddraaiers in vrijheid kunnen vechten, zullen we maar zeggen. Desalniettemin heb ik weer fijne gesprekken over fatsoen gehad met mede toiletbezoeksters; dat zijn namelijk altijd de gesprekken die je voert als je lang in de rij moet wachten alvorens je blaas te legen. Stuur iedereen een paar keer per jaar naar een festival met iets te weinig toiletten (of een hoge opkomst) et voilá! het landelijke debat fatsoensnormen (of de hippe variant, gemunt door iemand uit Zeeland in een torentje met een bril: "Fatsoen moet je doen!") is breed aangezwengeld.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home