6/02/2007

1977

Afgelopen week bladerde ik door mijn felicitatie-want-geboorte-kaartjes-album. En dat heeft meer te maken met de kat die er pontificaal op ging zitten, dan dat ik the big 3-0 nader. Ik zal me wat dat betreft voegen naar wat mijn oom eens heeft gezegd; ik ben ook dan gewoon een dag ouder dan de dag ervoor. Enfin, ik verbaas me altijd weer over deze bonte verzameling. Er zitten echt te gekke felicitatiekaartjes in. Bijvoorbeeld dit viertal kaarten die uit dezelfde serie afkomstig zijn. Ik vraag me dan ook af of er meer exemplaren bestaan waar ik geen weet van heb. Ja, U ziet het goed. Nederland was nog niet gehallmarkt. Gewoon een blije eend. In grote vermomde sneakersloffen. Zijn primaire kleuren ooit zo effectief ingezet? Hadden consumenten toen betere smaak? Of waren dat de kaartjesmakersmensen? Deze beer is down met streetculture zonder dat ze het zelf doorheeft. Kijk maar naar de houding die ze aaneemt. Wederom dat gymp-achtige schoeisel..En dat in 1977! Ik vermoed banden met Sugar Hill Records... En wat te denken van deze ooievaar? Dat hoofddoekje doet het 'm, zoveel is zeker. En dan niet een kindje in de snavel ofzo, maar zo'n patroon-achtige bloem die je ook toentertijd terugvond op gordijnen en tafelkleden. Een mensfiguur zou alleen maar afleiden van het consequent gebruik van basisvormen. En de laatste in de serie: Het vogelmeneertje. Met een roze hoed. Het kon echt allemaal toen. Maar wat wil je, de key-parties zijn ook uitgevonden in dat decennium.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home